Lönespecialist till Stockholm

Lönespecialist till Stockholm

Är du en prestigelös person som drivs av de olika delarna inom löneprocessen? Skulle du vilja delta i projekt för att utveckla avdelningens arbete framåt? Då är tjänsten som lönespecialist hos oss jobbet för dig. Vi söker dig som ser utveckling som en möjlighet.

2019 bestämde SYSTRA Sverige att vi ska hantera våra löner internt och implementerade Hogia lön Plus. Eftersom vår löneadministratör nu valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi dig som vill fortsätta utveckla lönearbetet på SYSTRA. Du kommer att tillhöra vårt ekonomiteam, om fem medarbetare, som utgår från fina lokaler i Kista science Tower.

Om jobbet
Som lönespecialist på SYSTRA är du navet i vår löneprocess och du kommer självständigt hantera hela löneprocessen i enlighet med lagar, kollektivavtal och våra interna processer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Insamling av lönedata, bearbetning, överföring och utbetalning av lön
  • Hantera reseräkningar och övriga utlägg
  • Ta fram ekonomiska underlag till ekonomiavdelningen
  • Arbeta med interna rapporter, till ekonomi och HR-avdelningen, och statistik till myndigheter
  • Sköta kommunikationen med anställda som har frågor om till exempel sin lön, avdrag, avgifter
  • Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
  • Skriva ut arbetsgivarintyg samt intyg till myndigheter
  • Sköta löpande pensions- och försäkringsrapportering
  • Ta fram ekonomiska underlag till årsredovisningarna
  • Administration av nyanställning, förändring och avslut i vårt lönesystem HOGIA Lön Plus samt i vårt IFS-system.

SYSTRA i Sverige är idag cirka 200 medarbetare. Vi växer snabbt och har ökat antalet anställda med 300 procent de senaste tre åren. Detta gör att vi ständigt utvecklar och förbättrar våra stödprocesser -ett arbete som du kommer att delta aktivt i.

Vem är du?
Vi söker dig med goda kunskaper inom lön och löneadministration. Du trivs i en självständig roll med mycket kontakter, internt så väl som externt, och där du får vara med och bygga upp och påverka arbetet framåt.

Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av att självständigt arbeta med löner och en relevant utbildning inom området, med examen inom ekonomi eller som löneadministratör. Vårt lönesystem är Hogia Lön Plus och därför er vi det som mycket meriterande om du har tidigare vana av att jobba i det lönehanteringssystemet. Vidare är det även meriterande om du behärskar och har goda kunskaper inom Excel så väl som IT-kunskaper. Har du erfarenhet av att jobba med löner från en konsultverksamhet ses även det som meriterande.

Vidare så kräver tjänsten som lönespecialist hos oss grundläggande kunskaper i arbetsrätt, avtal, lagar, avgifter och skatter samt förståelse för redovisning och ekonomi.

Som person är du serviceinriktad och får saker gjorda samtidigt som du gillar att utveckla och effektivisera. Du tar ansvar för ditt arbete och planerar och prioriterar på ett effektivt sätt för att nå deadlines. Vidare är du en god kommunikatör och ser samarbete som en självklarhet för att nå uppsatta mål. Då vi jobbar i en internationell verksamhet, ser vi att det är av vikt att du behärskar det svenska och engelska, mycket väl i såväl muntlig som skriftlig förståelse.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vårt erbjudande
SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling. Vi är nu i en mycket expansiv fas vilket medför att du som medarbetare får vara med från början och forma verksamheten. Vi kan erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande och roliga arbetsuppgifter i lokala projekt och världen över.

Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner.

Vill du också vara med på SYSTRAs resa framåt och skapa framtidens infrastruktur? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!

Om SYSTRA
SYSTRA är idag en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar för höghastighetsjärnväg, metro, tunnelbana, spårväg, väg & trafik och flygplats. SYSTRA har bland annat designat ca 50% av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar, automatiserade metro och tunnelbanor. SYSTRA har kompetens och resurser inom samtliga teknikområden som behövs för att designa samt projektera alla typer av Infrastrukturlösningar.

Tack vare SYSTRAs expertis och våra 7 500 medarbetare runtom i världen, driver vi infrastrukturprojekt i dess olika skeden, från tidiga utredningar till färdig anläggning. SYSTRA hanterar alla typer av uppdrag, exempelvis projektledning och systemintegration. Vi tar fram kompletta handlingar för utförandeentreprenader eller verkar som den effektiva och ledande projektören / rådgivaren i totalentreprenader. SYSTRA har industriella ägare i form av SNCF samt RATP som är en av Europas största företag inom transportområdet som också bygger och driver trafik på alla världens kontinenter.

SYSTRA – Confidence moves the world

Välkommen att kontakta oss för mer information
Jean-Christophe Lebeau - Nordic Operations Manager
0739-66 00 27
jclebeau@systra.com

Sandra Enhol Blomqvist, HR-Manager
010-685 07 05
senhol@systra.com

Katarina Svensson Rekryteringspartner
010-708 05 11
ksvensson@systra.com

Ansökan
Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Du ansöker om jobbet här: https://jobs.systra.com/job/Stockho...

Tillträde snarast enl ök.

Tillbaka till toppen
SYSTRA AB Org.nr 556540-0677 • Registreringsadress: Mölndalsvägen 24, SE-412 63 Göteborg, Sweden
Om SYSTRA