Contract Manager till SYSTRA i Göteborg

Contract Manager till SYSTRA i Göteborg

SYSTRA forsätter växa! Nu utökar vi vår verksamhet och söker efter dig som vill axla rollen som Contract Manager på vårt huvudkontor i Göteborg. Här får du chansen att arbeta i en omväxlande internationell arbetsmiljö tillsammans med kunniga kollegor. Har du ,som vi, höga ambitioner och gillar att utveckla effektiva processer då är detta rätt arbetsplats för dig!

Som Contract Manager har du en central roll gällande att rådgiva och upplysa projektledaren och övriga berörda projektmedlemmar gällande kontrakt och kontraktsförändringar som uppstår. Kommunikation, internt och externt, är en naturlig del i arbetet som Contract Manager och du som söker till oss uppskattar dessa.

Rollen innebär att du granskar och tolkar kontraktsdokument utifrån gällande bestämmelser samt SYSTRAs interna policys och arbetssätt. Vidare identififierar du eventuella risker, säkerställer kvaliteten på kontraktet och avtalsvillkoren. Du arbetar aktivt med riskhantering, vilket innebär övergripande rapporting, planering och implementering av de förändringar som sker. Du samordnar och fördelar information kring avtalen samt dokumentera och sköter kringliggande administrationen. Du har tillsammans med projektorganisationen ansvar för att överse att bestämda tids-, kvalitets- och kostnadsramar uppdateras och upprätthålls.

Jobbet innebär stor frihet under ansvar, där du blir uppbackad av kompetenta kollegor såväl nationellt som internationellt. På SYSTRA är vi mycket glada för den starka sammanhållningen inom koncernen vilket medför att vi kan erbjuda en arbetsplats som ger dig som individ de bästa förutsättningarna för att utvecklas i ditt arbete hos oss.

Du kommer vidare ha ett brett samarbete med våra övriga kontor och resor i tjänst ses som en självklar del i arbetet.

Vem är du?
Vi söker dig som är civilingenjör eller likvärdigt samt har minst fem års erfarenhet av att analysera och tolka avtal/kontrakt inom projekt. Idag kanske du arbetar som uppdragsledare eller likvärdigt och vill ta nästa steg i karriären. Vidare har du god ekonomisk förståelse, förmågan att växla mellan detalj- och helhetsperpektiv och är en vass administratör. Du är van vid att hantera interna och externa kontakter samt har stark kommunikativ- och samarbetsförmåga. För att trivas hos oss är du initiativstagande, självständig och är orädd. Du samarbetar naturligt med ledning, säljteam och interna samt externa experter för att nå framgång i ditt arbete.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet, du har flytande svenska kunskaper i tal och skrift samt talar affärsmässig engelska.

Vårt erbjudande
SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling. Vi är nu i en mycket expansiv fas vilket medför att du som medarbetare får vara med från början och forma verksamheten. Vi kan erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande och roliga arbetsuppgifter i lokala projekt och världen över.

Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner.

Vill du också vara med på SYSTRAs resa framåt och skapa framtidens infrastruktur? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!

Har du frågor eller funderingar? Hör av dig så berättar vi mer om tjänsten och SYSTRA

Om SYSTRA:
SYSTRA är idag en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar för höghastighetsjärnväg, metro, tunnelbana, spårväg, väg & trafik och flygplats. SYSTRA har bland annat designat ca 50% av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar, automatiserade metro och tunnelbanor. SYSTRA har kompetens och resurser inom samtliga teknikområden som behövs för att designa samt projektera alla typer av Infrastrukturlösningar.

Tack vare SYSTRAs expertis och våra 6300 medarbetare runtom i världen, driver vi infrastrukturprojekt i dess olika skeden, från tidiga utredningar till färdig anläggning. SYSTRA hanterar alla typer av uppdrag, exempelvis projektledning och systemintegration. Vi tar fram kompletta handlingar för utförandeentreprenader eller verkar som den effektiva och ledande projektören / rådgivaren i totalentreprenader. SYSTRA har industriella ägare i form av SNCF samt RATP som är en av Europas största företag inom transportområdet som också bygger och driver trafik på alla världens kontinenter.

SYSTRA AB har som företag 30 års erfarenhet i Sverige. Vi erbjuder ett brett spektrum av resurser såsom utredare, projektörer, konstruktörer, experter, ritare, signalsäkerhetsgranskare, BIM-modellerare, uppdragsledare, projekteringsledare, projektadministratörer, besiktningsstöd, assessorer, ibruktagandeledare samt byggplatsuppföljare/byggledare.

SYSTRA – Confidence moves the world

Kontaktuppgifter:
Namn: Matthieu Chopard, Business Area Manager, HSL & LRT
Mail: mchopard@systra.com

Namn: Linnéa Almqvist, HR-partner
Tel: 073- 765 40 66
Mail: lalmqvist@systra.com

Skicka din ansökan till: nordic_hr@systra.com

Tillbaka till toppen
SYSTRA AB Org.nr 556540-0677 • Registreringsadress: Box 851, SE-191 28 Sollentuna, Sweden